سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیلوفرآبی


(( همیشه با تو ))
خلوت شب
هو اللطیف
پر پرواز
ماهین خبر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
پتی آباد سینمای ایران
نور
اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن (عج)
عروج
هیئت
به دادم برس
سلام
خط بارون
داستان سرا
کلک بهار
نم نم بارون...
بیکرانه ها
امیدزهرا
تعقل و تفکر
دیوونه ی تنها
نگاهم برای تو
مسافره شب
حجاب
مجمع عاشقان ثامن الائمه (ع)
طلسم شدگان
نامه ی زرتشت
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
DENIZ
دفترچه‏ی آبی
دهکده(دیگه بحث سیاسی نمی کنم)این وبلاگا مال تو فقط تو
خانه یکدلی
دلسرا
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
دنیای مقالات
برگ سبز
بی ستاره ترین شبهای زندگی...
رویای ناتمام
توکای شهر خاموش
مهراد
مادرانه
خدای که به ما لبخند میزد
پولاد آزادی
عاشقان جواد کاظمیان
یاد ایام
کسی که مثل هیچکس نیست
فاطمه زهرا کوچولو
کوثر
شاعرانه
اکنکار نغمه کوچک در آوای سکوت
اکنکار نغمه کوچک در آوای سکوت
نگرانی
نگرانی
** همیشه در قلب منی **
یه بچه مثبت فراری
علم و اسلام
بال شکسته
پویش سبز


سایت سده لنجان (شهر زیبای من )
دوست تو
انعکاس دل
زورقی در ساحل

جک اس ام اس ....
عکس
عصر ظهور در عصر نوین
گزیده ای از اخبار ورزشی از همه جا
:::.....اینجا همه چی پیدا می شه فعلا بیا تو.....:::
در دل نهفته ها
وبلاگ بچه های سوم افتخار

سلام ؛ امروز اومدم یک خورده از امنیت کره شمالی براتون بگم و اون را با امنیت ایران مقایسه کنم و آخر هم نتیجه گیری کنم .پس شروع می کنم .

اینجا یعنی کره شمالی امنیت بسیار بالاست هم از نظر مالی و هم از نظر جانی (وهم از نظر امنیت برای ما خانم ها ) ، در اینجا مردها با چشم بد به هیچ خانمی نگاه نمی کنند و بعضی مواقع هم که به ما خارجی ها نگاه می کنند به خاطر تعجب از حجابمون هست  .شاید این براتون عجیب باشه چون همون طور که می دونید کره شمالی یک کشور کافر نشین هست و بیشتر و حتی می تونم بگم همه مردم کافرند ولی این که چطوریه که امنیت برای خانم ها در این جا اینقدر زیاده همون بحثی هست که من می خوام آغاز کنم  .

این جا اینترنتشون داخلی هست یعنی فقط سایت های داخلی کره شمالی را می تونه وارد بشه (البته ما و همه ی خارجی هایی که این جاییم اینترنتمون را از خط چینی می گیریم )؛ همچنین تلویزیونشون فقط و فقط شبکه های داخل کشور را می گیره و اونقدر محیط براشون بسته است که با این که از نظر مالی خیلی فقیرند اما فکر می کنند که خیلی از مردم دنیا وضعیتشون مثل اینها و حتی بدتر است برای همین هم از زندگیشون راضی اند . به نظر من هم دلیل وجود امنیت بالا و درصد بسیار پایین فساد در این جا همین بسته بودن کشورشون هست .

واما ایران خودمون ، کشور خوب و سرافرازمون که تازگی ها وقتی آمار فساد در اون را می بینی مغزت سوت می کشه ! چرا ؟ چرا ایران که یک کشور اسلامی است آمار فساد توش بیشتر است از این جا که یک کشور کافر است؟ از نظر من دلیلش اینه که بعضی از مردم ایران و فقط بعضی از اون ها جنبه آزاد بودن را ندارند . نه ! من منظورم این نیست که باید ایران هم مثل کره شمالی کشوری بسته بشه . چرا ؟ چون ایران یک کشور اسلامی است و مردمش مسلمونند ، مردم ایران به خدا اعتقاد دارند و دستورات خدا را می دونند اما ... اما بعضی از اون ها نمی خواهند از  دستورات خدا اطاعت کنند ، بعضی از  مردم ایران راه راست را بلدند اما منحرف می شند و از بیراهه می رند . و حالا می خوام حرفم را با همون بعضی از مردم تموم کنم  و بگم شما که جنبه دیدن خیلی چیزها را ندارید و با دیدن اون ها منحرف می شید و باعث به وجود اومدن فساد توی جامعه ایران می شید ، اول برید خودتون را درست کنید ، اول برید با خدای خودتون عهد ببندید که به بیراهه نرید و به دستوراتش عمل کنید و وقتی که از خودتون مطمئن شدید که با دیدن هر چیزی از راه راست منحرف نمی شید ، اون موقع از مسئولین هم بخواهید که فیلتر های سایت ها را بردارند و بودن ماهواره در ایران را آزاد کنند . اما ... اما الان اینو نخواهید . چون همین جوریش که جلوتونو گرفتند فساد توی جامعه خیلی زیاده دیگه بخواند آزادتون بگذارند چی می شه ؟!؟!؟!؟!؟!

راستی یک چیز که از کره شمالی یادم رفت بگم این بود که این جا خانم ها پوششون از خیلی از کشورها ی دیگه که دین و آیین هم دارند بهتره ، اما اگر همین کشور را هم آزاد کنند آمار فساد توش اونقدر بالا می ره که مغزت سوت می کشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

امیدوارم از حرفهام ناراحت نشده باشید البته جملات پایانی من فقط به کسانی بود که نمی تونند جلوی خودشون را بگیرند و با دیدن هر چیزی منحرف می شند و تازه انتظار دارند فیلتر سایت ها بد را بردارند .

منتظر نظرها و انتقاداتتون هستم و آماده ام تا به انتقاداتتون پاسخ بدم .

به امید روزی که امام زمان (عج) ظهور کنند و ایرانمون خالی از هر نوع فساد بشه . آمین


ارسال شده در توسط Nilo0far R

 

 

 

 

 

برف پاییزی

 

برف پاییزیبرف پاییزی
ارسال شده در توسط Nilo0far R

سلام ، امروز اومدم تا هر چی درباره کره شمالی می دونم را بهتون بگم .(آخه چند نفر گفته بودند که کمی هم درباره کره شمالی که الان اونجا هستی بگو ) . راستش می دونید چرا این مدت درباره کره شمالی چیزی ننوشتم ؟ چون چندباری مطالبی نوشتم و متاسفانه هیچ استقبالی نشد و حالا هم بنا به درخواست دوستان می نویسم.

کره از نظر اقتصادی و سیاسی :

کره شمالی کشوری هست کمونیستی به رهبری آقای کیم جونگ ایل ( آقای کیم جونگ ایل پسر آقای کیم ایل سون است که حدود 50 سال پیش کشور و مردم را از زیر بار ظلم ژاپنی ها نجات داده است .) چیز جالبی که می توانم در مورد کره شمالی بگویم جمله ای است که در بدو ورودم به این جا از یک نفر شنیدم :‏این جا فقر بین همه مردم تقسیم شده است . در واقعا مردم این جا همه در یک سطح و البته سطح پایین زندگی می کنند و فقط افراد بزرگ دولت سطح زندگی بالاتری دارند .کره شمالی کشوری بسته است ، یعنی در واقع در این جا اینترنتشان داخلی است ( به مین دلیل ما خط اینترنتمان را از چین گرفته ایم ) و تلویزیونشان هم فقط شبکه داخل کشور را می گیرد و اگر خانواده ای بخواهد به خارج از کشور سفر کند حتما باید یکی از فرزندان آن خانواده در کره بماند.

کره از نظر آب و هوایی :

آب و هوای کره آب و هوای قاره ای است و زمستان های سرد و طولانی و تابستان ها گرم و مرطوب و کوتاهی دارد.کشور کره شمالی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است و هر جای اون که می ری درختان فراوان می بینی درست مثل شمال کشور عزیزمون .این جا به دلیل این که وضعیت مالی مردم زیاد خوب نیست ، ماشین های کمی وجود داره و اکثرا متعلق به دیپلومات ها است و همچنین به دلیل کم بودن کارخانه ها آلودگی هوا بسیار بسیار کم است و هوا کاملا تمیز و سالم است و مرطوب.این جا جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد از جمله :پیشاهنگی که یک دریاچه ی کوچک است و اطرافش را سرتاسر درخت پوشانده است ، میانسان : جایی بسیار زیبا و دیدنی که از پایین تا بالای کوه کلا هفت آبشار زیبا دارد و خیلی هم سرسبز است ،‏ نامپو یا درواقع بندر نامپو جایی درکنار دریای زرد است و زیباست ،بنهاری : یک مکان دیدنی و مقدس برای خود کره ای ها است که مثل پارک های ایرانه ولی یک کم قشنگ تر .

راستی یک چیز را یادم رفت بگم ، این که این جا ساعت یازده شب برق های کره ای ها قطع می شه (منظورم برق خونه هاشون هست )‏ و بیرون از خانه هم خیلی تاریکه ( که در واقع یک نوع حکومت نظامی است )

کره از نظر دینی :

مردم کره شمالی به خدا اعتقاد ندارند ! و از نظر آن ها خدایی وجود ندارد و در واقع آن ها کافر محسوب می شوند ولی اعتقادات دیگری دارند که من چیز زیادی درباره آن ها نمی دانم فقط می دانم که جوچه یک مکان مقدس برای آن ها است ( که عکسش را هم قرار داده ام )

در کره اگر کسی ازدواج کنه خونه اش و وسایل زندگی اش را دولت بهش می ده البته همه ی خونه ها در یک سطح هستندو یکی خوب ودیگری بد نیست. (به نظر من به خاطر همین هم هست که کره ای ها به دولتشون به خاطر وضعیتی که دارند اعتراض نمی کنند.

ولی روی هم رفته زندگی در کره هم مشکلاتی داره و هم خوبی هایی .البته تا من این جا اومدم به این پی بردم که ایران کشور عزیزم بهشته .این را واقعا می گم و شعار نیست.

در پایان هم عکس هایی از این جا براتون قرار داده ام که با قرار گرفتن موس بر روی هر کدوم می تونید بفهمید که کجاست .

من مطلبم را ویرایش کردم تا چیزهایی که در مورد کره یادم رفته بود قرار بدم را بگذارمو چیزهایی را هم حذف کنم.

راجع به تغذیه مردم کره شمالی باید بگم که یک غذا و در واقع برای ما ایرانی ها ترشی (برای کره ای ها خورش) مخصوصشون کیمچی است که بسیار تند و ترش است . این جا کره ای ها در همه  و در واقع اکثر غذاهاشون سرکه بسیار ترش استفاده می کنند و فلفل قرمز نیز در غذاهاشون بسیار استفاده می کنند . این جا به دلیل این که هیچ کدوم از کره ای ها مسلمان نیستند گوشت اسلامی پیدا نمی شه و خود کره ای ها گوشت خوک می خورند!!! حتما این سؤال براتون پیش اومده که ما مسلمان ها از کجا گوشت اسلامی تهیه می کنیم و باید بگم که از پکن پایتخت چین.

این جا نان هاشون شیرین هستند و از نمک زیاد استفاده نمی کنند.

مردم این جا بسیار کوشش و تلاش می کنند و خیلی کار می کنند وپیاده روی هم زیاد می کنند و گاهی ممکنه چندین کیلومتر پیاده برند راستی این جا تاکسی پیدا نمی شه و فقط چند اتوبوس قدیمی هست .

این جا دانش آموزهاشون فقط دوهفته در اوج سرما و دوهفته اوج گرما تعطیل هستند . ( حالا ببینید قدر ایران خوب خودمون را باید بدونیم.) کلا زندگی کردن در کره سختی های خاص خودشو داره و تا آدم بیاد با شرایط این جا سازگار بشه کمی طول می کشه.

از نظر پزشکی کره شمالی بسیار وضعیت بدی داره واصلا قابل مقایسه با ایران نیست و برای همین از نظر من ایران بهترین پزشک ها را داره و باید قدر ایران خودمون را واقعا بدونیم.

من دیگه نمی دونم چی بنویسم ولی از شما می خوام منو راهنمایی کنید و بگید که دیگه دوست دارید دربراه چی در کره شمالی بدونید .

خیابان کرهعلامت کمونیست بودن کره شمالیپیشاهنگی

میانسانجوچه

راستی اگر سؤالی در مورد کره شمالی داشتید بپرسید من پاسخ می دم در ضمن اینقدر سراغ یانگوم را از من نگیرید اون مال کره جنوبی است نه شمالی (آخه کره شمالی به این بدبختی خودش فیلم درست حسابی نداره اون موقع بیاد یک فیلم بسازه وبه یک کشور دیگه هم بفروشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!)


ارسال شده در توسط Nilo0far R